Pokud se podÃváme na kterýkoliv automobil, zjistÃme, že v nÄ›m najdeme celou Å™adu bezpeÄnostnÃch prvků. A je jich ÄÃm dál vÃce. ZatÃmco jeÅ¡tÄ› v nedávné minulosti nám musel staÄit klasický bezpeÄnostnà pás, dnes je každé auto vybaveno airbagy, parkovacÃm asistentem a dalÅ¡Ãmi prvky, které majà zajistit naÅ¡i bezpeÄnost.
Â
Je vÅ¡ak otázkou, zda nás naopak tyto bezpeÄnostnà prvky neohrožujÃ. PÅ™eci jen, je potÅ™eba poÄÃtat s tÃm, že i dÃky nim může dojÃt ke zranÄ›nÃ. ProÄ jsou tedy implementovány, když hrozÃ, že se dÃky nim zranÃme?
Â
Â
Je pravdou, že napÅ™Ãklad u bezpeÄnostnÃch pásů je pomÄ›rnÄ› běžné, že pÅ™i nárazu dojde ke zlomenà žeber. To může být velmi vážné, zvláštÄ› pokud ono zlomené žebro propÃchne plÃci Äi dokonce srdce. V takovém pÅ™ÃpadÄ› to může být až fatálnÃ.
Â
Airbag nám zase může velmi snadno zlomit nos, ve výjimeÄných pÅ™Ãpadech jej dokonce zarazit do mozku. A asi nenà potÅ™eba Å™Ãkat, jaké následky bude nÄ›co takového mÃt. PÅ™esto jej dnes najdeme v každém novém automobilu.
Â
Â
Pokud jde o parkovacà automaty, ty nejsou neomylné. Pokud nám dajà špatné informace, můžeme snadno narazit do vÄ›ci, kterou máme za sebou, aÅ¥ už je to jiný vůz, plot, budova Äi jen sloup veÅ™ejného osvÄ›tlenÃ. TÃm dojde nejen k poÅ¡kozenà vozidla, ale také ke Å¡kodÄ› na cizÃm majetku. O riziku zranÄ›nà pro nás nenà tÅ™eba hovoÅ™it.
Â
Z tÄ›chto důvodů nenà na Å¡kodu se ptát, zda tyto prvky skuteÄnÄ› majà smysl, když mohou být nebezpeÄné. ProÄ je konstruktéři do aut pÅ™idávajÃ, a proÄ jsou nÄ›které z nich, napÅ™Ãklad bezpeÄnostnà pásy, dokonce požadovány zákonem?
Â
Důvod je jednoduchý: poÄet životů, které byly tÄ›mito opatÅ™enÃmi zachránÄ›ny, znaÄnÄ› pÅ™evažuje poÄet zranÄ›nà a obÄ›tÃ, které dÃky nim vznikly. Pozitiva zde pÅ™evažujà nad negativy. Je zkrátka vÄ›tÅ¡Ã pravdÄ›podobnost, že vám bezpeÄnostnà pás zachránà život, než že vás zabije. A o to tu jde pÅ™edevÅ¡Ãm.